سئو چیست؟

سئو اقتباس از واژه SEO (مخفف عبارت Search Engine Optimization) راهکاریست در جهت افزایش کمیت و کیفیت شدامد تارنما با به کارگیری نمایش تارنما شما در نتایج طبیعی جستجو.

 

سئو چیست؟

برخلاف ظاهر ماجرا که سئو را برای موتورهای جستجو پرتو می دهد، اما در واقع سئو اغلب با کاربران وب سایت در ارتباط است. چرا که خویش موتورهای جستجو نیز به کاربران خویش وابسته هستند. سئو در حالت کلی در ارتباط با چیزهاییست که کسان در موتورهای جستجو به دنبال آن هستند، پاسخ هایی که به پیگیری آن می گردند، کلماتی که برای جستجو متعلق به بهره‌گیری می کنند و همینگونه محتوایی که زمان خود را برای آن صرف می کنند. آگاهانیدن از استجابت این پرسش ها مایه وابستگی شما با کاربرانی شده که از اینترنت برای یافتن پذیرش به پرسش هایشان کاربرد می کنند.

 

آگاهی از خواسته های کاربران در یک سمت و ارائه پاسخی درست به این مطالبات در شکلی قابل نگریستن و فهم برای موتورهای جستجو از سمت دیگر، دو روی سکه سئو است.

 

مبانی موتورهای جستجو

موتورهای جستجو به همانند ماشین های پاسخگویی هستند. آنها در بین میلیارد ها محتوا به جستجو پرداخته و با ارزیابی هزاران فاکتور تشخیص می هند که کدام محتوا بیشترین نزدیکی را به پذیرش سوال شما دارد.

 

موتورهای جستجو تمام این کارها را نخست به واسطه کشف و فهرست بندی درونمایه تحت عنوان دوراندیشیدن و نمایه سپریدن می دهند. سپس این نتایج را تحت فرایند دیگری با نام رتبه بندی، برای کاربران مرتب می کنند. ما در سرنوشت دوم این راهنما به توصیف اغلب عملیات های پایش، ایندکس و رتبه بندی می پردازیم.

 

کدام نتایج جستجو، ارگانیک یا طبیعی هستند؟

نتایج ارگانیک جستجو آنهایی هستند که در نشان سئو برپایی شده و تنها با خرج کردن در سیستم تبلیغاتی گوگل نمایش دیتا نشده اند. شناسایی نتایج ارگانیک از نتایج تبلیغاتی بسیار راحت است. نتایج تبلیغاتی دارای برچسب Ad در کنار خود هستند. ولی امروزه با هستی دگرگونی ها در طریق های جستجو، چگونه می توان نتایج ارگانیک را از بقیه جداسازی کرد؟

 

امروزه نتایج جستجو (با نام درست SERP) دربرگیرنده ترکیبی از تبلیغات و نتایج ارگانیک فعال تریست. از نمونه نتایج طبیعی جستجو پویا می طاقت به تقسیم هایی با عنوان Answr Box، People Also Ask، اسلاید تصاویر، و بسیاری از دیگر موارد اشاره کرد. این ویژگی ها با توجه به چیزی که کاربران به دنبال آن هستند در حال ارتقا و تغییر هستند.

 

به عنوان مثال اگر عبارت "آب و هوای تهران" را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه مواجه خواهید شد که به پیش بینی آب و هوای طهران در چند روزه آینده پرداخته است. به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت "پیتزا تهران" را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در طهران هستند را مشاهده می کنید.

 

این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات بهره‌گیری می کنند چیز طبیعیست. منظور آنها ارائه پاسخ های بهتر به کاربران، مراجعت آنها به موتورهای جستجو در آینده و صرف زمان بیشتر کاربران در نتایج جستجو است.

 

برحی از امکانات گوگل مثل featured snippets یا related questions تحت تاثیر سئو می توانند باشند. در همان سان برخی سایر از این خاصیت ها تحت تاثیر سئو نیستند. به عنوان مثال داده های گرفته شده از وب سایت هایی مشابه Wikipedia، WebMD و IMDB به خاطر اعتبار بالای این منابع است.

 

چرا سئو مهم است؟

با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در برپایی شدامد برای تارنما کارساز باشند، ولی منبع اصلی شدامد سایت ها موتورهای جستجو هستند.

 

نتایج طبیعی درصد اکثریت از ترافیک را به چهره معمول کسب می کنند. به عنوان نمونه بر پایه تحقیات اتمام شده تنها 2.8% کاربران آمریکایی بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند. به طور چکیده سئو فرصت کسب شدامد 20 برابری نسبت به تبلیغات کلیکی در موبایل و گوگل برپایی می کند.

 

سئو احد از تنها طریق های بازاریابیست که در صورت پیاده سازی صحیح، تاثیر آن در درازا زمان افزایش نیز می یابد. چنانچه شما حائز محتوایی در تارنما باشید که مستحق کسب رتبه باشد، شدامد کسب شده از این درونمایه در طول زمان افزایش نیز پیدا خواهد کرد، در حالی که تبلیغات برای اعمال شدن بیچارگی به صرف هزینه و شارژ کردن حساب دارد.

 

موتورهای جستجو در حال هوشمند تر شدن هستند، اما در همان سان دربایستن به کمک ما نیز دارند. بهینه سازی تارنما به موتورهای جستجو کمک می کند لغایت اطلاعات محتوای سایت را به صورت بهتری درک کنند و از این جهت محتوای وب سایت به طور مناسبی ایندکس شده و در نتایج جستجو به نمایش در بیایند.

 

آیا من دربایستن به استخدام کارآزموده سئو، رایزن یا آژانس سئو دارم؟

بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت می توانید بعضی از مبانی سئو را خود نیز در آن پیاده سازی نمایید. شاید هم به این نتیجه برسید که کمک دریافت از یک کارآزموده می تواند گزینه زیاد بهتری باشد. هر دو طریق خوب است.

 

اگر در منتهی تصمیم به استخدام کارآزموده بازاریابی سئو چیست سئو گرفتید، دقت داشته باشید که ارائه دهندگان خدمات سئو، دارای کیفیت کاری متفاوتی هستند. شناخت شیوه گزینش یک کمپانی سئو می تواند موجب اندوخته زمان و منابع مالی شما شود، چرا که تکنیک های اشتباه سئو آسیب های جبران ناپذیری به سایت شما خواهند زد.

 

سئو کلاه سفید در مساوی سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سفید به تکنیک هایی اطلاق می شود که شامل استراتژی ها و راهکارهاییست که از قوانین موتورهای جستجو فرمانبرداری می کنند. تمرکز اصلی این راهکارها، ارائه محتوایی ارزشمند به کاربران است.


akhbar tecnolozh4 جستجو ,سئو ,  ,نتایج ,موتورهای ,های ,موتورهای جستجو ,می کنند ,نتایج ارگانیک ,وب سایت ,به عنوان ,برای موتورهای جستجو ,نتایج طبیعی جستجومنبع

حفاظت از نمای ساختمان با محلول آب گریز تولید داخلی

نژاد پرستی در ساخت ربات

قهرمان سابق بازی تخته گو در اعتراض به شکست ناپذیری هوش مصنوعی بازنشسته شد

گلکسی اس 11 نسخه 5G در بنچمارک گیک‌بنچ دیده شد

روتر جدید TP-Link ؛ فناوری وایفای 6 با قیمتی ارزان

استفاده از نمایشگر اولد در بطری نوشابه های کوکاکولا

می‌توان از بلاک اینستاگرام خارج شد؟

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

ارزانی آپدیت نود 32 تفریحی دشت و دمن دانلود فیلم ایرانی دانلود فایل های آموزشی safarme خرید و فروش ترازو با قیمت مناسب تابش الان بخر تحویل بگیر